Hotellfrokost blir prioritert

Nå nærmer det seg påske med stormskritt. Og for oss, alle under mitt tak, så betyr det familietid. Da pleier vi nemlig å kose oss litt ekstra og kanskje finne på noe sammen, som familie.

Så da jeg kom over ett godt tilbud på hotellfrokost inne på facebook, slo jeg til med det samme og booket plass. Vi er nemlig veldig glad i mat alle sammen og elsker stemningen hotell gir oss.

I utgangspunktet skulle vi ha med oss Brage, men han er hos pappaen sin denne helgen. Så da ble det “bare” meg, Amalie og tvillingene som dro avgårde. Men vi er jo hele tre generasjoner og det er jo litt kult, når jeg tenker over det.

Er jo ikke påske helt enda og vanligvis ville vi nok ha ventet til påsken var begynt, før vi booket. Men siden jeg stort sett skal jobbe hver eneste natt i kommende uke, så passet det aller best å gjøre det den dagen før jeg skulle på kveldsvakt. Jobber nemlig veldig mye for tiden, siden jeg snart reiser ned igjen til min mann i Tyrkia.

Hotellet ligger bare 10 minutter unna oss og vi har tidligere overnattet der. Faktisk hadde vi suite på juleaften i fjor og spiste julefrokost der hele gjengen. Så vi kjenner til hotellet og vet at maten og utvalget er kjempe godt.

Det første som møter oss når vi kommer inn på hotellet og går mot frokost lokalet, er velkomstdrink…

Altså en veldig god start på en fantastisk frokost.

Hadde faktisk forventet at det skulle være masse folk, siden det var så billig frokost. Men det var ikke så mange som hadde tatt turen. De fleste som spiste der, tror jeg bodde på hotellet. Men det så ut som det var ett par familier som hadde gjort det samme som oss og bare kommet for frokosten.

Tvillingene var våken når vi kom. Men etter å ha trillet litt på de, så sovnet begge to og vi fikk begge god tid til å spise før han ene våknet opp igjen.

Mathias ville nemlig mye heller være med mammaen sin og mormor (selvfølgelig, hihi) enn å sove i vognen.

Thomas sov helt til vi var på vei ned i bilen!

Lagt på meg noe sykt etter jeg var i Tyrkia og i tiden etter jeg kom hjem. Så burde nok ikke ha spist så mye som jeg gjorde.. Men altså… Vi lever bare en gang dere og da må vi nyte livet. Og for meg, er livet mat, hehe.. Matgal…?, ja det er meg!

NB. Legg merke til glorien jeg fikk over hodet, hehe. Er så sabla uskyldig, serr u’

På vei ned i kjeller for å hente bilen, fikk vi selfie-dilla på grunn av alle speilene…

Helt alene ser jeg helt normal ut i høyden, noe jeg forøvrig er med mine 168 cm over bakken. Men ved siden av min datter Amalie, ser jeg ut som en dverg!

Ler meg ihjel når jeg ser på dette bildet og føler jeg kunne fått en rolle i den neste filmen “Hobbits”.

Altså… Haha..  Er det rart jeg føler meg liten ved siden av denne nydelige høye jenten på høye hæler?

Ble bedre når hun bøyde knærne, haha..

Mor og datter ❤️

Etter frokost kjørte vi hjem for å slappe litt av, gå en tur og senere spise middag, før jeg dro på seinvakt.

I dag skal jeg på tidlig vakt fra klokken 9-15, før jeg kan ta litt helg. Får bare resten av dagen og kvelden fri, før jeg begynner på ann igjen. For neste uke skal jeg jobbe 5 eller 6 nattevakter. Vaktene er på 10 timer, så det blir jo en uke med 50 eller 60 timer på jobb. Tar nemlig mye vakter nå for tiden, da jeg skal reise til Tyrkia i en uke og mister altså da en hel uke, hvor jeg pleier å ta litt vakter.

Men det er sååå verdt det, ettersom jeg skal ned å være med min ektemann i Tyrkia, den uken. Savner han noe sykt alerede. Er jo nygift og forelsket ❤️..

Følg meg gjerne på snapchat. Er veldig aktiv der. Noen dager litt mindre..  Men stort sett bilder og filmer hver dag fra mitt liv. Finner meg som: mette.ask